Študije
Izbira ponudnika plačilnih storitev

Izbira ponudnika plačilnih storitev

//

Izbira ponudnika plačilnih storitev za spletno trgovino

Spletno trgovanje je že dolgo povsem vsakdanji del naših življenj, v zadnjih dveh letih pa so se zaradi epidemije koronavirusa morali zganiti tudi trgovci, ki prej o tem še niso razmišljali. Tudi v prihodnjih letih ni pričakovati, da bi se rast ustavila. Uspešnost spletne trgovine je odvisna od številnih dejavnikov. Na večino lahko vplivamo, nekateri pa niso v naši domeni. Eden ključnih gradnikov, ki je pomembno vpliva na uspešnost spletne trgovine, je izbira ponudnika plačilnih storitev.

Izdelki ali storitve, cena, vsebina in sama uporabniška izkušnja so lahko brezhibni, a se vse lahko konča pri postopku plačila in plačilnih metodah. To je ključni korak faze prodaje. Prav zato uspešne spletne trgovine veliko časa posvečajo analiziranju in optimiziranju procesa plačila.

Ta mora biti za uporabnika preprost, razumljiv in hiter.

Na videz preproste stvari pa so v ozadju lahko zelo kompleksne.

Število ljudi, ki plačujejo s karticami, digitalnimi denarnicami (npr. Paypal) in bančnimi nakazili v Evropi še vedno narašča. Znižuje pa se odstotek plačevanja po povzetju. V evropskem merilu se je takšnega načina plačevanja v letu 2021 posluževalo le še 11 odstotkov anketiranih. Bistveno pa odstopa Slovenija s 43 odstotki (Vir: DPD). Ta, še vedno visok odstotek, se zadnjih 5 let hitro znižuje, na kar je vplivala tudi prijaznejša in bolj poenotena uporabniška izkušnja spletnega plačevanja. Prav zaradi naraščanja deleža spletni plačil (z različnimi plačilnimi metodami), je pomemben izbor ponudnika plačilnih storitev, banke in procesorja.

Kako boste pristopili k implementaciji plačilnih metod (kartice MasterCard/Visa/AmEx, Paypal, direct debit, hitri kredit, SEPA prenos, lokalne plačilne metode) je odvisno od obsega spletnih plačil, tehničnih zmožnosti, razpoložljivih sredstev in kadra. Višji kot je vaš promet, prej je smiselno razmisliti o samostojni in direktni implementaciji posameznih metod in pogodbe skleniti direktno z banko, bankami oz drugimi finančnimi institucijami, ki podpirajo posamezne plačilne metode. To sicer prinaša večjo prilagodljivost in nižje stroške transakcij, po drugi strani pa tudi večje potrebe po resursih in znanju, saj bodo številna opravila in naloge prenesene na vas. Med drugim tudi zamudno usklajevanje pogodb s plačilnimi institucijami.

Zato se spletne trgovine vsaj na začetku svojega poslovanja odločajo za enega od ponudnikov plačilnih storitev, ki jim ponujajo pakete večih plačilnih metod, ki smo jih našteli zgoraj. Med njimi lahko izpostavimo Paypal, 2Checkout, PayU, AliPay, Google Pay, Apple Pay, Stripe, Braitree, Adyen, Mollie in Mangopay.

Plačilne storitve

Na kaj je treba paziti pri izbiri ponudnika plačilnih storitev (v nadaljevanju PPS)?

  • Varnost in preprečevanje zlorab
    PPS morajo delovati v skladu s strogimi mednarodnimi varnostnimi standardi plačilnih sistemov (PCI-DSS). Poleg tega imajo tudi lastne sisteme za preprečevanje zlorab. Pri nekaterih PPS lahko sami nastavljate določene omejitve pri plačilih, kar lahko vpliva na odstotek uspešnosti transakcij. Tudi trgovina mora pri zagotavljanju varnosti odigrati svojo vlogo in implementirati dvo-stopenjsko avtentikacijo pri dostopu do sistema.
  • Hitra in preprosta uporabniška izkušnja
    Kljub temu, da je preprost plačilni proces eden glavnih dejavnikov za uspešnost spletne trgovine, mu nekateri ponudniki še vedno ne namenjajo dovolj pozornosti. Gotovo ste se med plačilom že kdaj soočili z zastarelimi grafičnimi vmesniki, daljšimi odzivnimi časi in številnimi vidnimi preusmeritvami, ki odvrnejo kupce. Ta postopek mora biti hiter, preprost in že na videz varen. Zaupanje je ključno.
  • Plačilne metode
    Več plačilnih metod v ponudbi PPS pomeni manj dela za spletno trgovino. Čas, ki bi ga morali nameniti usklajevanju pogojev, integracij in pogodb, lahko namenite drugim opravkom. Katere plačilne metode so za vas najprimernejše je odvisno od trga, na katerem delujete. Slovenski trg je glede tega dokaj omejen in specifičen. Integracija lokalnih plačilnih metod, kot so na primer Valu, mBills in LeanPay, je lahko z vidika doprinosa predvsem pri prvih dveh vprašljiva. Uporabniki Valu in mBills lahko pridobijo plačilno kartico in z njo plačujejo v spletni trgovini, za kar ni potrebe po ločeni integraciji, saj gre za kartična plačila. LeanPay, ki ponuja hitre kredite, uspešno širi svojo mrežo in je tudi pri nas postal viden igralec. V drugih evropskih državah spletni trgovci uporabljajo številne druge lokalne ali regionalne plačilne metode, ki pa lahko pomembno vplivajo na prodajo (npr. Klarna, Sofort, iDEAL, Przelewy24). V prihodnosti bo treba upoštevati tudi možnost plačila s kriptovalutami, ki se trenutno uveljavljajo predvsem pri zakupih dostopa do vsebin (paywall) na medijskih portalih, podcastih in pretočnih videih. Tudi njihova prisotnost je odvisna od specifike posameznega trga.
  • Integracija
    Ob izbiri PPS preučite, kako zahtevna je integracija z vašo spletno trgovino. Pri minimalni integraciji, ki je tudi najbolj preprosta, bo uporabnik preusmerjen na spletno stran PPS, kjer bo izvedel plačilo in se nato vrnil v spletno trgovino. Če gre za delno integracijo, bo uporabnik ostal v spletni trgovini, pri plačilu pa bo nekatere podatke vpisal v polja, ki so neposredno povezana s PPS. Pri tretji možnosti pa se celoten proces plačila dogaja v spletni trgovini, kar prodajalcu sicer zagotavlja fleksibilnost in kontrolo, od njega pa zahteva določen nivo skladnosti s PCI DSS standardom.
  • Stroški
    Ti so v osnovi sestavljeni iz nadomestila za uporabo in od provizije na transakcijo. Pri slednji gre lahko za fiksen strošek ali pa strošek, ki je sestavljen iz odstotka in fiksnega zneska (npr. 2 % + 0,1 EUR). Bodite pozorni na vse stroške, ki jih PPS zaračuna.
    Skrivajo se lahko v visokih nadomestilih za povračila (chargeback), integracijah ali drugih, na prvi pogled nepomebnih postavkah. Pri primerjavah upoštevajte vse, ne le stroškov transakcij.
  • Plačila v več valutah
    Če delujete na več trgih, izberete PPS, ki omogoča plačevanje v več valutah. Ne pozabite preveriti, v katerih valutah PPS omogoča izplačila in kakšne provizije zaračunava za konverzijo. Tu se lahko skrivajo pomembni dodatni stroški.
  • Večjezičnost
    Nekateri ponudniki v postopku plačila ne omogočajo večjezičnosti, kar lahko pomembno vpliva na uporabniško izkušnjo. Težave imajo lahko predvsem starejši ljudje s pomanjkljivim znanjem tujih jezikov.
  • Odgovornost
    Pri odločanju za PPS preverite porazdelitev odgovornosti v primeru zlorab. To je pomembna podrobnost, ki je pogosto spregledana, pri reševanju takšnih primerov pa postane zelo pomembna predvsem s finančnega vidika.
  • Izplačila
    Frekvenca izplačil, stroški in podprte valute so ključni parametri, ko primerjate izplačila.
  • Podpora
    Ko se dogovarjate s PPS, ne pozabite povprašati, kakšno podporo strankam nudijo. Pozorni bodite na odzivni čas, komunikacijski kanal, opredelitev vrste težave, stopnjo nujnosti, čas odprave in seveda stroške.

Platforme za spletne trgovine velikorat že ponujajo »out of the box« integracijo z izbranimi PPS, kar vam olajša delo in prihrani čas. Ni pa nujno, da ti PPS ustrezajo vašim zahtevam.

Nekaj primerov

  • ShopWare prek razširitev podpira: PayPal, Klarna, Mollie, Stripe, Amazon Pay in druge.
  • Magento v osnovi podpira: PayPal, Braintree, Authirize.net, Stripe, Amazon Payments, prek razširitev pa še številne druge.
  • WooCommerce in Shopify imata svojo rešitev za plačila, prek razširitev pa podpirata tudi vse večje PPS.

Izbira PPS je zaradi velike konkurence na tem področju kompleksen proces. Preden začnete raziskovati, si naredite seznam ključnih funkcionalnosti, ki jih potrebujete za svoje uspešno spletno poslovanje. To so na primer varnost, območje delovanja, plačilne metode, težavnost integracije, fleksibilnost, stroški, podpora in uporabniška izkušnja.

Odločitev ne sme biti odvisna samo od cene.

Najugodnejši PPS ni nujno tudi najboljši, zato si raje vzemite čaš in dobro pretehtajte vse dejavnike.

Fin.

Da, ja, vemo, tega niste pričakovali, kajne? Ampak, počakaj ... še več je.